Розвивати бізнес, керуючись лише власною інтуїцією, неможливо. Успіх бізнесу безпосередньо залежить від компетентності керівника. Своїм досвідом, на прикладі своєї клініки, з нами погодилася поділитися експертка у сфері косметології, членкиня журі конкурсів Stella International Beauty Awards та Vesna Beauty Awards, власниця та керівниця АВ clinic, генеральна менеджерка з впровадження інновацій у косметології, лікарка вищої категорії Альона Богославець.
“Перед прийняттям будь-яких стратегічних рішень, сучасний власник клініки повинен вміти мислити логічно. Не поспішайте з висновками”, рекомендує доктор Альона Богославець.
Доктор Богославець Альона виділяє основні необхідні для грамотного керівника компетенції:
Презентація своїх рішень
По-перше, навчіться правильно презентувати свої рішення. Якщо ви як керівник ухвалили зважене рішення, то маєте вміти аргументовано піднести його для своїх підлеглих. Обґрунтовано пояснити чому вони мають тепер чинити так, а не діяти як раніше.
Керівник же часто вважає, що підлеглі самі повинні додумати і зрозуміти хід його думки.
Цілком природно, що за такою поведінкою ховається уникнення відповідальності, небажання самостійно продумати аргумент для презентації свого рішення. Надія, що інші самі правильно зрозуміють те, що ви хочете до них донести, і зроблять так, як потрібно вам. Але чудес на світі не буває, вчіться навичкам презентації своїх рішень.
Правильне делегування завдань
Сучасний керівник клініки зобов’язаний делегувати завдання так, щоб вони виконувалися якісно і вчасно. Досвідченим керівникам це твердження здасться гранично ясним, але те, що я часто бачу на практиці, на жаль, свідчить про зворотне. Багато хто цього не розуміє,
наприклад, власник однієї успішної клініки скаржиться на постійний брак часу. Власник самостійно керує клінікою, приймає пацієнтів, виступає з доповідями, проходить стажування, а також самостійно оновлює сайт клініки. На цьому пункті давайте зупинимося докладніше. Навіщо він це робить?
З одного боку, я його розумію, він хоче зробити свій сайт максимально вигідним. Для цього, про бізнес має розповісти той, хто знає про нього все. Далі ці тези потрібно зібрати докупи і написати їх так, щоб споживач зрозумів, чому він має обрати саме вас, але невже не можна доручити цю роботу іншій людині?
Доктор Альона Богославець вважає, що грамотний копірайтер, якому керівник надасть усі необхідні для роботи матеріали, часто краще і професійніше впорається з цим завданням.
Так ось, закінчуючи розділ про делегування, Альона Богославець рекомендує “Делегуйте все і вся, інакше розвивати клініку – складно”.
До речі, якщо ви думаєте, що Д. Трамп сидів вечорами і писав свої праці? Звісно, ні, прийшла людина, увімкнула диктофон, поставила запитання. Далі відповіді на них розвиваються професійним журналістом в розповідь, і виходить чергова книжка-бестселер. За таким самим принципом можна оновлювати тексти на своєму сайті, якщо у вас мало часу і ви готові довіритися професіоналу.
Контроль поставлених завдань
Доктор Альона Богославець сама стикалася з такою проблемою, коли власник не задоволений прибутком клініки. Керівник починає хапатися за будь-які способи збільшити прибуток і це – природно, але тільки без правильного контролю всі ці способи чомусь не працюють.
Черговий приклад: власник клініки нарешті вирішив зайнятися маркетингом, виділив бюджет, вибрав інструменти і процес пішов. Проблема була в тому, що він думав, що найняті ним люди добре впораються зі своїми обов’язками, без контролю з його боку, але це, звісно, було помилкою. Чому контроль співробітників у косметології особливо важливий?
Більшість косметологічних клінік невеликі, вони не можуть дозволити собі найняти “дорогих” фахівців у всіх галузях, завжди пріоритет буде обрано в медичній сфері, ви залучите найкращих лікарів, косметологів, естетистів, але зможете заощадити на рекламі, адміністраторі, маркетологу. Ви ж не “Кока-Кола”, ваш бюджет значно скромніший, доводиться знаходити компроміс між компетенцією співробітника і рівнем його зарплати. Інакше кажучи, у вас буде не найкращий фахівець із контекстної реклами, але це цілком робочий варіант за наявності ретельного контролю і правильно поставлених завдань. Інакше – ніяк.
Навчіться контролювати свої емоції
Доктор Богославець так само наголосила на важливості емоційного контролю керівника. Жодна людина, яка поважає себе, не захоче працювати під управлінням директора з емоційним нетриманням. Керівник має бути спокійний як удав, мудрий, місцями суворий і завжди справедливий – це необхідно для підтримання балансу в колективі.
Якщо ви поводитеся не стримано і зриваєтеся на підлеглих за найменшої помилки, то ризикуєте розгубити найвідданіший і найпрофесійніший колектив.
Зростання клініки завжди безпосередньо пов’язане зі “зростанням” її керівника.
Знову ж таки багатьом “всезнаючим власникам” може здатися, що список цих компетенцій – це “і так зрозуміло”. Але спілкування з десятками керівників косметологічних клінік в Україні та за кордоном дали змогу доктору Альоні Богославець зробити правильні висновки, правильно використати отриманий досвід у своїй клініці і на підставі цього дати пораду іншим:
У кожного керівника є проблема з якимось із перерахованих вище пунктів, і ця проблема впливає на ситуацію в його клініці – гальмує її розвиток. Власник зі свого боку працює і вважає, що клініка не розвивається з незалежних від нього причин. Задумайтеся про це!
Автор Антоніна Назарова