Актуальну тему коментують священики храмів Нового Роздолу
Скажу так, моя прабабця, глибоко православна, неписьменна ще в глибокі совєтські часи казала – 25 грудня треба святкувати, бо хтозна, яке свято правильніше, а Бог один. І його заповіді одні – любити ближнього свого. Ця глибока народна мудрість і відображає, напевно, ставлення народу до релігійного свята народження Ісуса Христа. Так, зараз це питання особливо загострилося, адже ми не хочемо мати нічого спільного з нелюдами-рашистами, та й християнами їх навіть не вважаємо.
А чимало віруючих людей, можливо, жартома (а в кожному жарті є частка правди) стверджують, мовляв, перейдемо на новий календар, але ще не одне покоління відзначатиме свята, «як наші батьки», тож у нас може бути не дві, а вже три Святвечора.
За коментарем з цього приводу звернулася до новороздільських священників.


Отець-декан Микола Міджак, настоятель храму Різдва Пресвятої Богородиці УГКЦ, і отець Андрій Міджак
Звичайно, ми підтримуємо думку українського народу і суспільства про святкування з усім світом. У всіх «старих» календарях і церковних книгах і згадується дата Різдва 25 грудня.
Але на офіційному рівні не було вказівок.
Це ж не просто треба дату Різдва змінити, а перейти на інший календар. У церковному керівництві йдуть напрацювання, а це справа нелегка. І коли видадуть спільну думку, тоді будемо виконувати ті розпорядження.
Так, є за кордоном наші церкви, котрі «працюють» за різними календарями і кожна парафія по своєму може відзначати свята. Але щоб церкви по-різному відзначали свята, то може бути розкол.
Ми молимося за те, щоб була єдність
Дай, Боже, переможемо ворога і тоді разом на Синодах вирішимо це питання.

Отець Ростислав Мига, настоятель церкви святителя Миколая ПЦУ
25 грудня у церкві уже стоятимуть ялинки і звучатимуть колядки. Є такі громади в ПЦУ, які визначилися і цьогоріч відзначатимуть Різдво 25 грудня. Але це не звільняє їх від святкових Богослужінь і 7 січня, тобто доведеться двічі святкувати.
Про загальний перехід будемо говорити, коли зроблять церковно-календарну реформу. Бо ж не годиться лише Різдво переносити, а всі решта свята залишати по-старому. Тоді треба змінювати і дати того ж Миколая чи Андрія, і навіть державні свята переносити. Над цим працюють, треба все обчислити, узгодити між церквами, а тоді вже митрополит Епіфаній і священний Синод винесуть рішення. Думаю, уже наступного року відбудуться зміни.
Великдень, думаю, все одно не співпадатиме, бо східна і західні церкви мають різні формули, за якими вичисляють Пасху. Згідно правил завжди має бути спочатку юдейська пасха, а тоді християнська, а у західній церкві іноді виходить навпаки.
Цьогоріч Різдвяна Служба Божа буде 7 січня. Хоча хто хоче святкувати 25 грудня, звісно, може святкувати. Головне ж, щоб було урочисто, святково, не буденно і не забувати головної місії народження маленького Ісуса.

Отець Роман Штігер, настоятель церкви свмч Йосафата УГКЦ
Шкода, що так є, бо ми б хотіли відзначали свята з європейськими країнами, спільно, але я схиляюся до думки тих, хто краще розуміється у цих питаннях. Одного бажання мало, підхід має бути різнобічний.
Не все так просто із зміною календарів. Все набагато складніше, аніж собі уявляють люди.
Є свята рухомі і нерухомі. Різдво з т. зв. нерухомих свят, Великдень – і ряд свят від нього – рухомі. Тобто в одному календарі ніби є два кола.
По новоприйнятому календарі людство мало би жити тисячоліття опісля, тож треба добре продумати усе. Дехто каже, що ідеально – придумати новий календар, адже діючі григоріанський та юліанский уже теж мають свої похибки
Над цим питанням працюють люди професійного спрямування: літургісти, бібліоністи і спеціалісти з математичних обрахувань тощо. Синод визнав, що над цим питанням слід багато працювати, воно потребує досконалого вивчення, щоб узгодити, налагодити, донести до людей, це потребує багато часу. Уже на багатьох рівнях проходить обговорення і вивчення.
Але є ще один нюанс: це те питання, яке може принести розкол в суспільство, поміж людьми, а цього нам аж ніяк не потрібно і не можна допускати.
Особисто я 24 грудня ввечері йду до костелу у Берездівці.
Розмову вела Віра ВЛАСЮК