Запровадження електронних лікарняних – важливий етап депаперизації не лише в сфері охорони здоров’я, але й побудові системи ефективного документообігу, що дозволить суттєво економити бюджетні кошти шляхом мінімізації корупційних ризиків видачі необґрунтованих лікарняних та спрощення процесу отримання страхових виплат.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №328 затверджено Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього. Реєстр формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем інформації, що міститься в ньому.
Цільова модель формування та видачі “е- лікарняних” передбачає формування електронних листків непрацездатності в електронному Реєстрі листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, винесених лікуючим лікарем до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.
Пацієнтам більше не доведеться нести на роботу паперовий листок непрацездатності, щоб зафіксувати факт тимчасової непрацездатності, а роботодавці бачитимуть необхідну інформацію про е-лікарняні в день створення в особистому електронному кабінеті страхувальника (роботодавця) через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/). До дати закінчення періоду дії лікарняний листок не може бути переданий до страхувальника, як підстава для нарахування матеріального забезпечення.
Важливо, що до Пенсійного фонду потрапить лише та інформація, яка необхідна для нарахування виплат, а саме – причина непрацездатності, період лікарняного та лікар, який його виписав. Ні ПФУ, ні роботодавець не будуть знати діагноз. Кожен документ можна буде перевірити за спеціальним номером на сайті Пенсійного фонду.
В період із 04 червня по 31 серпня 2021 року в Україні передбачено перехідний період впровадження електронних лікарняних. Медичні заклади поступово переходитимуть на формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність. А з 1 вересня цього року всі медичні заклади мають формувати їх в електронному вигляді.
Миколаївський відділ обслуговування громадян №17 (сервісний центр) Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області