“Продам дешево велосипед, їздили один сезон, використовувався дівчиною!” – напевно, ви бачили це повідомлення на одному з велосипедних форумів.
Досить часто багато хто «купується» на подібні оголошення. Як правило, зустріч для перегляду велосипеда призначається в темний час доби, все відбувається поспіхом при поганому освітленні. Сумніви є, але «ласа» ціна (набагато нижча за ціни в магазинах) змушує вас відкинути всі сумніви і без жодного торгу викласти за б/у велосипед свої кревні.
А наступного дня на вас чекають відкриття: ну, по-перше, задня монетка виявилася зовсім не XT-шна, як вказав продавець, а просто деоровська. По-друге, що набагато гірше, заднє переклюк у купе з манеткою працювали якось неоднозначно і налаштування не піддавалися. Ну і далі з’ясувалося, у міру поглиблення проблеми: гнутий півень; зношені підшипники педалей; якийсь старий XT-шний задній переклюк, плюс до всього з поміняним роликом і підзношеними деякими вузлами – троса, що розволосилися, і іржаві сорочки – плюс загальне зношування всіх деталей, що відповідає пробігу близько 2 тис. км.
Отже, ви заощадили від 1 до 5,5 тис, але витратили багато часу на усунення несправностей, плюс купу грошей на покупку нових деталей.
Тому у вас є вибір або купити все таки новий велосипед, або довіритися перевіреним сервісам де продають велосипеды б.у з прозорими характеристиками та за доступними цінами. І нові і вживані велосипеди ви можете знайти на сайті shop.veliki.ua. Там ви зможете купити велосипеди, запчастини до них, та все для туризму.
Як же вибирати велосипеди б.у, щоб не потрапити в халепу?
Вам відповідає старший спеціаліст з ремонту велосипедів «Велодрайв» Володимир Вечканов:
«Купуючи б/у велосипед (вживаний), можна серйозно заощадити (1.2 до 2.5 разів). Все, звичайно, залежить від стану, року випуску та терміновості продажу. Однак давайте разом з вами не будемо «велолохами» і спробуємо розібратися в + та – покупки б/у велосипеда.
Чому варто купувати:
- – можливість купити модель, що добре зарекомендувала себе в минулому (минулих) сезонах.
- – економія коштів – буває, на б/у велосипеді встановлено дорожче (порівняно зі стандартною комплектацією) обладнання, можна знайти дуже рідкісні велосипеди (наприклад, які вже не випускаються)
Чого варто побоюватися:
- – велосипед може бути краденим
- – велосипед може мати приховані дефекти
- – обладнання на велосипеді підлягає заміні внаслідок сильного зносу
- – зношене обладнання працює не так чітко, як на новому велосипеді».
Отже, купуючи велосипед з рук, рекомендуємо дізнатися про його історію – де купували, за скільки, як часто і в якому стилі використовувався, чи є документи на велосипед. Не радимо купувати велосипед із сумнівним минулим – особливо, якщо Вам чекає далека поїздка (наприклад, до Фінляндії) – на кордоні можуть виникнути проблеми. Якщо маєте час, перед покупкою байка перегляньте форуми на відомих велосайтах на предмет оголошень про викрадення схожих байків. Деякі деталі та вузли на велосипеді зношуються досить швидко, тому рекомендуємо звернути на них особливу увагу, щоб уникнути значних вкладень.
Перевірка б/у велосипеда перед покупкою
Рама повинні бути в хорошому стані, тому що це основна частина вашого майбутнього мотоцикла. На ній не повинно бути серйозних сколів, вм’ятин і подряпин до м’яса. Рама не повинна бути гнутою і мати собаку. Так, на велосипедному жаргоні називається дефект велосипеда, при якому колеса знаходяться не в одній площині. За наявності “собаки” велосипед не здатний їхати прямо. Він так і намагається повернути, і його треба весь час утримувати кермом, що викликає певні незручності при їзді. Остерігайтеся ледь помітних тріщин, які найчастіше концентруються в районі підсідельного штиря, на рульовій та каретковій трубі. При їзді рама не повинна скрипіти та видавати сторонні шуми.
Виделка не повинна бути кривою і мати великий люфт. Амортизаційна вилка не повинна заїдати, так само перевірте, чи не зламані регулятори жорсткості.
Кермо, винос і підсідельний штир не повинні бути погнуті або мати вм’ятин. Дуже важливо, щоб ви комфортно відчували себе на сідлі – воно має бути надійно зафіксовано, не мати люфтів, скрипів.
Важелі манеток, гальмівні ручки, передній та задній перемикачі передач не повинні мати помітних люфтів. Все має рухатися без заїдань. Троси не повинні мати жил, що лопнули, а сорочки переломів. Якщо встановлені гідравлічні гальма, підтікання гальмівної рідини або масла не повинно бути ніде. Всі зуби зірок касети та системи повинні бути зношені рівномірно.
Для перевірки зношеності цих вузлів рекомендуємо проїхатися «під навантаженням» – наприклад, «стоячи» на ногах (не використовуючи сідло) – ланцюг не повинен проскакувати. Зірки системи повинні бути прямими і не мати биття під час обертання. Шатуни не повинні люфтити на валу каретки. Каретка не повинна люфтити, рипіти, заїдати при обертанні.
Втулки повинні дозволяти колесу вільно обертатися.
Обода не повинні мати серйозних «вісімок». Перевірте натяг усіх спиць – він має бути рівномірним і не дуже слабким.
Покришки не повинні бути дуже сильно стерті і не повинні мати істотних тріщин, а також порізів та здуття, як з боку протектора, так і на боковинах.
Порадимо бути обережними при купівлі техніки та ретельно перевіряти на наявність прихованих дефектів.
Бажаємо вам успіху в пошуку свого нового велосипеда. Успіхів!
До речі, дуже хороші б/у великі можна знайти в .