Згідно з даними опитування, проведеного співробітниками програми розвитку педагогів «Я Вчитель», майже 40% педагогів проходять курси підвищення кваліфікації щороку, ще 43,5% – кожні 3-5 років. Тих, хто не проходить курси, практично немає – всього 1,1%. Але є одна проблема – частина вчителів підходить до навчання формально. Про те, чому курси для саморозвитку педагогам важливо вибирати за потребами, навіщо підвищення кваліфікації вчителя і чому до навчання не потрібно ставитися формально.
Отже, питання про необхідність проходження курсів підвищення кваліфікації вчителів хвилювало, хвилює і буде хвилювати всіх викладачів. У цій статті ми сформулюємо можливі причини підвищення кваліфікації та критерії вибору відповідних курсів.
Чому потрібно проходити курси підвищення кваліфікації для вчителів?
Причин для проходження курсів підвищення кваліфікації для вчителів початкових, середніх або старших класів може бути кілька, але умовно їх можна розділити на дві групи:
Внутрішні причини.
Бувають ситуації, коли викладача не задовольняє рівень його компетенцій і коли він сам відчуває брак знань і навичок для викладання певної дисципліни.
Зовнішні причини.
Найчастіше проходження курсів підвищення кваліфікації вимагають від вчителя в школі для того, щоб він міг або зберегти свою посаду, або отримати підвищення.
Але варто відзначити, що частіше за все вчителів швидше змушують проходити курси підвищення кваліфікації, не так багато хто йде на них за власним бажанням.
Як вибрати відповідні курси підвищення кваліфікації для вчителів?
Наостанок розповімо про критерії вибору курсів підвищення кваліфікації для вчителів.
Ваша мета.
В першу чергу потрібно визначитися, навіщо саме вам необхідно підвищення кваліфікації. Для отримання нових знань і навичок? Для отримання підвищення на роботі? Щоб не звільнили? Залежно від відповіді курси потрібно буде шукати або з дійсно гарною програмою, або з простими умовами освоєння.
Організатор курсів.
Необхідно звернути увагу на те, яка організація буде вас навчати. Це курси при вузі, школі або ж НОУ ДПО (недержавна освітня установа додаткової професійної освіти)? Чи є у них ліцензія? Чи довіряєте ви якістю їх утворення?
Форма навчання.
Запитайте себе, в якому форматі вам буде найзручніше проходити навчання. Очно, дистанційно, очно-заочно або, може, очно з застосування дистанційних освітніх технологій?
Отже, у висновку можемо сказати, що підвищення кваліфікації вчителя – необхідна річ сьогодення. Час не стоїть на місці, і в навчанні дітей потрібно використовувати все більше і більше нових методів щоб їх зацікавити, ну і звичайно розвиватися у своїй сфері. Різноманіття курсів є безліч, як офлайн, так і онлайн, а отже кожен може вибрати свій варіант.