Рубрика «представлення» ще довго буде актуальною для нашої громади, оскільки апарат Новороздільської міської ради «виріс» і частково оновився.
Тож продовжуємо знайомити з новими посадовцями. Сьогодні наша розмова з одним з наймолодших нових працівників і, напевно, одним з найсміливіших, оскільки, щоб очолити таку важливу і складну структуру, вважаю, слід бути впевненим, налаштованим і досить сміливим.
Управління житлово-комунального господарства Новороздільської міської ради очолив А.М. Білоус.
-Отож, Андрію Михайловичу, для початку – кілька слів Вашої біографії.
– Народився у 1990-му році у с. Гранки-Кути, де і до нині проживаю.
Після закінчення Гранки-Кутівської школи навчався у техніко-економічному коледжі при Національному університеті «Львівська політехніка» на спеціальності монтаж та обслуговування внутрішніх сантехнічних мереж. Продовжив навчання у цьому ж вузі по спеціальності будівництво (бакалавр) та теплогазопостачання і вентиляція (спеціаліст).
Одружений. Виховуємо трирічну донечку Даринку.
-Який Ваш трудовий стаж та досвід?
-Працював у ТзОВ «Енергія-Новий Розділ» на посаді оператора котлів-утилізаторів, згодом був переведений майстром у дільницю теплових мереж. Звільнився, коли ТЕЦ взяло в управління «Гарант Енерго М». Займався будівництвом, гідроізоляцією і монтажем зовнішніх мереж водовідведення у Львові.
Коли був оголошений конкурс на посаду начальника новоствореного управління, подав документи. І виграв.
-На цій посаді Ви з 1 квітня. Які перші враження?
-Досвід роботи в органах місцевого самоврядування для мене новий, тож багато нового, цікавого, навчаюсь.
Управління новостворене, тобто ми прийшли практично «з нуля». У нас не було ні приміщень, ні меблів. Два відділи працювали, решта – щойно сформовані, а ми вливаємося в цей процес, налагоджуємо співпрацю.
-І виходить? Як спрацювався ваш колектив, люди з досвідом і «новачки»?
-З цим проблем немає абсолютно. Колектив хороший, дружній, спрацювався, допомагають один одному, підтримують.
-Яка структура Управління житлово-комунального господарства?
-Структура управління включає в себе 4 відділи. Відділ землевпорядкування – начальник відділу Сомик Марина Володимирівна. Відділ фінансово-економічний – керівник Процишин Галина Ярославівна. Відділ архітектури і містобудування в особі Мельник Ірини Петрівни. Відділ комунального майна та приватизації – начальник Пасемко Наталія Адамівна.
Ще є спеціаліст 1-ї категорії Суряк Роман Романович, який займається питаннями благоустрою, актами на зрізку дерев, порушеннями елементів благоустрою, незаконно встановленими МАФами тощо і підпорядковується безпосередньо начальнику управління.
–Тобто інспектор з благоустрою, як зазвичай називають цю посаду. Скільки вас всього чоловік?
-Разом зі мною 12 осіб.
-І вистачає, зважаючи на об’єм роботи?
– Ми ще плануємо оголосити конкурс на головного спеціаліста, тобто архітектора у відділ архітектури та містобудування. Та й загалом працюємо, дивимося, де більший об’єм робіт, якого ще спеціаліста здалося би залучити.
– Взагалі, чим конкретно займається ваше Управління, які повноваження маєте?
– Це і земельні питання, і комунальне майно – оренда та приватизація, і архітектура міста, зокрема, генплан, і дороги та робота комунальних установ тощо, та й багато інших питань.
Наше Управління – юридична особа, тож ми є головними розпорядниками коштів. Частину договорів переробляємо на двосторонні, що пришвидшує процес, спрощує процедуру і економить час. Раніше були переважно тристоронні угоди: тобто виконком виступав інвестором, комунальні підприємства – замовниками робіт і виконавець робіт – третя сторона.
-Багато дійсно повноважень. Але от за три місяці роботи Вашої роботи, тобто майже відомі 100 днів, які проблеми би виділили як основні чи пріоритетні?
-Та основні ніби всі.
От щодо співпраці з ТзОВ «Нафтогаз Тепло», вірніше, співпрацею це важко назвати.
Створена робоча група, чергова зустріч з «Нафтогазом» призначено на 7 липня. На першій пообіцяли відновити благоустрій місць, де підприємство проводило «розкопки», до 30 червня. Не зробили, аргументуючи тим, що державній компанії важче проводити такі роботи, бо доводиться оголошувати тендери, а це затягує час. Бачимо, що компанія не зацікавлена у наданні якісних послуг. Гаряче водопостачання, так виглядає, відновиться з початком опалювального сезону.
Дають обіцянки і твердо запевняють, шо опалювальний сезон почнеться вчасно і без проблем. Так, бачимо, щось роблять, частково проводять ліквідацію поривів. Час ще є. Хоча довіряти цій компанії складно.
Внутрішні будинкові мережі також значно зношені. Наявні проблеми і у зовнішніх мережах, підземних комунікаціях, які потребують модернізації, словом, «проблема» ніби зарита в землю, але важлива для міста.
Дороги – як у місті, так і по селах потребують ремонту. Але на це потрібні капітальні видатки, немалі кошти, які осилити міським бюджетом ніяк не зможемо.
Поточні ремонти проводяться. Зроблено опис доріг і складено список пріоритетності, які потрібно зробити найперше. Капітальний ремонт передбачено лише т.зв. тупікової дороги між лікарнею і ЗШ №3 (між вул. Ходорівська та будинком по пр. Шевченка, 28) – проводиться тендер на визначення виконавця робіт.
Дуже важливо привести «в порядок» землі, адже приєдналися села, потрібно провести інвентаризацію наявних земель, провести нормативно-грошову оцінку земель, встановити межі населених пунктів і т.д.
Оренда комунального майна: з цим навести лад, адже це дохідна частина бюджету.
Всі звикли цікавитися видатковою частиною, тобто що треба робити – дороги, благоустрій, фасади і т.п. Але ж для виконання цих робіт потрібно кошти, потрібно наповнювати бюджет – а це і є встановлення податків і зборів, оренда та продаж землі, комунального майна.
Для нас наповнення міського бюджету – важлива частина роботи…
-Так, але для населення малопомітна і незрозуміла. Людей цікавить…
– …результат. Розумію. Мешканцям потрібно, щоб було комфортно: чисто, прибрано, покошено. Ми над цим працюємо.
– Андрію Михайловичу, до речі, вчасно нагадали. Покошено. Ніби дрібниця. Але саме у цей сезон дуже кидається у вічі. І нарікань щодо непокошених територій, зарослів, необрізаних кущів-огорож чи не найбільше. Ніби не аж така складна робота, а вигляд міста суттєво псує. Тим паче, з місяць тому на сесії виділили кошти на придбання бензокосарок, і тракторець новий придбали. У чому справа?
– Центральні газони обкошуються справно. Квартали і прибудинкові території – там складніше, бо є у місті т.зв. «нічийні» території, тобто вилучені з обслуговування. Плануємо скласти графік їх прибирання.
Та й села додалися. Там ж також треба хоча б цвинтарі покосити.
Згадані бензокоси ще не придбали.
-Чи не виходить з цього, що потрібно знову переглядати тарифи?
-Тарифи однозначно потрібно переглядати, оскільки зростає мінімальна заробітна плата (на даний час 6200), а в діючому тарифі, приміром, закладено мінімальну зарплату 3200 грн.
Днями проведено конкурс на виконавця послуги з вивозу сміття у Берездівцях і Гранки- Кутах. Переможець (а був лише один претендент) – КП «Розділжитлосервіс». Ціна, встановлена на послугу, майже 21 грн. Надалі планується провести такий конкурс і в Новому Роздолі, згодом – в смт. Розділ та с. Березина.
– Андрію Михайловичу, що особисто для Вас стало «найбільшим» відкриттям, такою неприємною несподіванкою роботи в органах місцевого самоврядування?
– Важко сказати (задумався – авт.). Напевно, не очікував, наскільки багато «паперової» роботи, роботи з документацією. На мій погляд, цю бюрократичну роботу вартувало би скоротити, а вивільнений час і сили використовувати на більш потрібні практичні речі.
Хочеться зробити багато, але діючі закони ставлять певні обмеження.
-Яке завдання ставите для себе першочерговим: мовляв, оце я повинен виконати, це справа честі?
-Пріоритетів поставив чимало. Але не хочу нічого обіцяти наперед, щоб не довелося, не дай Бог, червоніти і виправдовуватися.
Є проблеми задавнені, є, які виникають в процесі роботи. Не хочу виділяти одне чи два з них.
– Наскільки я зрозуміла, відсутність коштів у міському бюджеті стає серйозною завадою для досягнення задуманого. Який вихід бачите?
– Треба привести інвестора, а для цього – створювати сприятливий інвестиційний клімат. Є у нас ВАТ ДМЗ «Карпати», ОДВ «Електрик», тепер прийшли «Сільпо», скоро буде АТБ – це основні наповнювачі бюджету. Є землі колишнього сірчаного комбінату, які мали би зацікавити інвесторів.
-Але це ж не завдання Управління житлово-комунального господарства?
-Так, це завдання органу місцевого самоврядування. Але це спільна, комплексна робота, всіх посадовців та управлінь. Від нашого управління залежить, щоб місто і загалом територія громади була прибрана, чиста, куди захоче прийти інвестор, щоб були потрібні комунікації, чітко проведені процедури з виділенням землі, зрозуміла політика земельних податків, ставок оренди тощо.
– Чи не пошкодували часом, що прийшли на цю посаду?
-Та ні. Насправді робота цікава, так, є проблеми, є виклики, намагаємося їх вирішувати. Хоча разом з тим усвідомлюю, не все вдається, дається взнаки брак досвіду, адже дуже різнобічна діяльність, багато нового, проте я стараюся, і сподіваюся на позитивні результати.
-Що то значить – молодий, натхнений, оптимістичний. Сподіваюся, при наступній нашій зустрічі уже будемо вести мову про досягнення та здобутки.
-Будемо старатися. Все одразу неможливо зробити. Але вірю – зміни на краще неодмінно будуть. Бажання є, працювати і змінювати хочемо. Ми тут живемо, тож робимо все, щоб не було соромно перед громадою, рідними та близькими.