16.5 C
Lviv
19.04.2024
Без категорії

Анатолій МЕЛЬНІКОВ: «Ніякі регламенти не можуть оправдати затримку вирішення питань мешканців громади»

Господарського керуючого справами виконкому Анатолія Васильовича застали за не зовсім «посадовим» заняттям – влаштовував український герб на стіні кабінету. «Вирішив оновити дизайн», – відповідає на німе запитання. Що ж, потяг до оновлення, до позитивних змін завжди цінуються і дають результат.

А.В. Мельнікова на І сесії обрали керуючим справами виконкому, одноголосно. Тож продовжуємо нашу серію знайомств з посадовими особами Новороздільської міської ради.

– Анатолій Васильович, Ви у нас новий «старий», скажімо так, керуючий справами виконкому. Скільки уже років на цій посаді?

– Чимало – з вересня 2004 року. Вперше почав виконувати обов’язки керуючого справами виконкому ще при міському голові В.Гупало, працював і за каденції В. Туза, А. Мелешка, І. Кравець.

– Досвід величезний, не посперечаєшся. Але для початку давайте чітко опишіть, у чому полягає робота керуючого справами виконкому?

– Основне моє завдання – це підготовка і організація засідань виконавчого комітету, зокрема, готую розпорядження, проєкти рішень. Згідно діючого законодавства такі засідання мають проводитися мінімум раз в місяць.

Маю й інші повноваження: згідно з регламентом розподілу обов’язків я курую ряд відділів міської ради, а саме – відділ з питань внутрішньої політики та документообігу, юридичний відділ, служба персоналу, Центр надання адміністративних послуг, архівний відділ, тобто займаюся тими питаннями, які стосуються організації роботи цих відділів.

Крім того, поточна робота, зокрема, деякі екологічні питання, координація з правоохоронними органами, з пожежниками, електронний документообіг тощо, тобто багато є питань, які не стосуються інших відділів. Словом, займаюсь організацією роботи апарату всієї міської ради, тобто практично виконую роботу керівника апарату.

До того ж, коли відбуваються вибори, то я як правило голова комісії зі сприяння підготовки і проведення виборів, їх матеріально-технічного забезпечення. Фінансування державою виборчого процесу є дуже незадовільне, доводиться і з міського бюджету «докидати». Бо ж законодавство зобов’язує забезпечувати усіх, приміром, аптечками, вогнегасниками, аварійним освітленням, сейфами, телефонними апаратами, комп’ютерною технікою. Простіше, коли виборча дільниця розташована у приміщеннях навчальних закладів. На місцевих виборах додаються територіальні виборчі комісії, які маємо теж усім забезпечити. Втім, восени минулого року, незважаючи ні на карантинні обмеження, ні на неповний керівний склад міської ради, вибори провели добре: скарг не було.

– Робота виконавчого комітету багато в чому залежить від його складу, я вірно розумію? За роки Вашої роботи на цій посаді були, скажімо так, «неправильні» люди у складі виконкому?

– Скажу, що за всі каденції, у яких я працював, склад виконкому був нормальний: не було, так сказати, недостойних людей. І по кількості, і по наповнюваності, і по кандидатурах завжди був хороший склад виконкому.

Голови намагалися залучити до роботи виконкому людей з найбільш широкого кола сфер діяльності – представників від освіти, підприємців, медицини, промисловості, від громадських організацій – такі критерії в основному були.

Інше питання, що в процесі роботи виконкому (каденція триває 5 років) його склад зменшувався. Тобто складність виникала у скликанні виконкому. За всі роки моєї роботи на цій посаді ми мали такі проблеми лише у минулому році, коли залишилось 8 членів виконкому і ми понад півтора місяця не могли провести засідання. А причиною тому стало те, що спочатку заступник з комунальних питань склав повноваження, тоді міський голова і перший заступник, тоді сесія виключила двох людей з членів виконкому, які не могли відвідувати засідання з цілком об’єктивних і вагомих причин. Виконком став на грані кворуму – 8 людей, тож 2020 рік був складний з точки зору не персонального складу виконкому, а з точки зору його кількості.

– Новий склад виконкому як оцінюєте.

– Звісно, добре. Втім, ніколи не мав претензій до персонального складу виконкому. Тим паче, тепер виконком чисельно більший – 17 членів.

До нового виконкому входять міський голова Яценко Ярина Володимирівна, секретар ради Царик Оксана Петрівна, я – також за посадою, перший заступник міського голови Гулій Михайло Миронович, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (якого ще не обрали), старости сіл – Сапига Дмитро Пилипович (Берездівці, Гранки-Кути), Затварніцка Галина Богданівна (с. Березина), Моцяк Микола Ярославович (Горішне, Долішне), Овсяник Тарас Михайлович (смт. Розділ), Зінченко Наталія Іванівна (Станківці, Тужанівці, Підгірці), заступник головного лікаря КНП «Новороздільська міська лікарня» Шелудько Ольга Ярославівна, начальник виробничо-технічного відділу ТзОВ «Енергія-Новий Розділ» Макарчук Андрій Ярославович, директор проєктно-будівельного підприємства «Контур», директор Новороздільського МБТІ Дейнега Володимир Анатолійович, завідувач ДНЗ «Струмок» (с. Березина) Говдун Лідія Богданівна, голова ГО «Авто Євро Сила м. Новий Розділ» Ольшанецький Роман Степанович, голова ГО «Новороздільські учасники АТО» Корецький Роман Володимирович, директор ТОВ «Сан Енерджі Парк» Хробак Уляна Володимирівна.

– Анатоліє Васильовичу, практично на всіх апаратних нарадах Ви звертаєтеся до працівників міської ради з проханням вчасно здавати необхідні документи, проєкти рішень тощо. Чи є чітко визначені терміни?

– Так, в регламенті роботи виконавчих органів міської ради вказано, що не пізніше ніж за 10 днів члени виконкому мають отримати порядок денний наступного виконкому, час і місце його проведення.

Депутати також повинні знати про засідання робочого органу – виконкому, адже ми прямо підзвітні раді, депкорпусу. Отож не пізніше ніж за три дні маємо повідомити депутатів Новороздільської міської ради, надіславши електронною поштою дані про місце і час проведення засідання виконкому, перелік питань порядку денного, проєкти рішень. Депутати мають право не пізніше ніж за день до дня засідання подавати свої зауваження та пропозиції у друкованому вигляді у формі депутатського звернення на ім’я міського голови чи керуючого справами виконкому. Я маю ці пропозиції поширити серед всіх членів виконкому, як твердить стаття 20 Регламенту Новороздільської міської ради. Депутати ж вносять пропозиції і від мешканців, які їх обирали, тобто так діє принцип народовладдя, демократії, самоврядування, тобто це прямий зв’язок між владою і мешканцями громади.

Звичайно, згідно з діючим законодавством за 10 робочих днів усі проєкти рішень виставляються на сайті міської ради, а вже прийняті рішення у 5-денний термін також мають бути на сайті. Тобто процес йде прозоро. Але зважаючи на те, що люди працюють, тож не завжди мають час переглядати сайти, тому регламентом і передбачено повідомлення на електронну пошту

Депутати міської ради мають право брати участь у засіданнях виконавчого комітету, та ще й з правом дорадчого голосу.

– Хто ще має право бути присутнім на виконкомі?

– Всі. Засідання є відкритим. Просто бажано попередньо зареєструватися, бо коли багато людей, нам треба заздалегідь змінити місце проведення засідання: просто, щоб місця було достатньо. Були такі випадки, коли розглядали резонансні для міста питання, тож засідання проводили у Будинку культури.

– Повертаючись до попередньої розмови, тож чи бувають випадки невчасного подання проєктів і відповідно їх оприлюднення у визначені терміни?

– Що гріха таїти, виконавча дисципліна працівників міської ради трохи «шкутильгає». Я, як Ви зауважили, нагадую про це на всіх нарадах і засіданнях. Напевно, дається взнаки і український менталітет робити все в останній день, навздогін.

Хоча є окремі випадки, коли дійсно «горить», є термінові питання, які потребують нагального вирішення. Я завжди вважав: ніякі регламенти не можуть оправдати те, що ми примусимо людину ще місяць чекати до наступного виконкому.

От, приміром, питання виникло чи людина звернулася із заявою за 2 дні до виконкому. З одного боку – ніби вже пізно. А з другого – невже людина має чекати ще місяць? Особливо, коли це питання служби у справах дітей, надання адресного номера, коли людина планує продати чи подарувати, якесь земельне питання, надання дозволів тощо, поточні господарські питання життєдіяльності міста, які не можуть бути відкладені у «довгий ящик», бо ми для того і працюємо, ми ж не бюрократи. Тоді формально ніби і йдем на порушення, але включаємо у порядок денний питання чисто з інтересів мешканців громади. Так, є невеликі розбіжності між регламентом і діями, але головне – немає грубих порушень законодавства, це лише кроки назустріч людям.

У мені завжди борються, так би мовити, два погляди: і законослухняним хочеться бути, але і людям допомогти треба, виконати свій обов’язок як службовець органу місцевого самоврядування. Мені навіть інкримінували як недолік, що я надто м’який і добросердий.

– У Вас таки перемагає людяність?

– Думаю, так. Але закидують це і як політичну маніпуляцію, і як небажання дотримуватися прозорості.

– Виходячи з Вашого багаторічного досвіду, закумулювавши всі плюси та мінуси, що побажаєте новим членам виконкому, що, вважаєте, треба перейняти і що відкинути?

– Кожен член виконкому є спеціаліст у своїй сфері. Тож бажаю залишатися професіоналом і під час засідання виконкому: щоб могли з висоти свого професійного фаху впливати на ті чи інші рішення, щоб були грамотні й законні поради, які не лобіюють чиїсь інтереси, а допомагають громаді розвиватися.

А також бажано без поважних причин не пропускати засідання. Поки 100% явка, так працювати і далі.

До того ж, зараз стало цікавіше працювати, бо до нас долучилися 9 населених пунктів.

– Більшість скаржиться, що складніше через це, а Вам цікавіше?

– Так, бо ми з 2014 року старалися об’єднати громаду. Коли тільки закон про ОТГ вийшов, то надіслали пропозиції всім оточуючим громадам, ми планували більше населених пунктів об’єднати. Я особисто курував це питання, тож вважав, що район мав бути поділений на дві громади – Миколаївська і Новороздільська. Не хочу нікого образити, але вийшло як: Тростянецька ОТГ створена, бо треба було пропіаритися, показати роботу облдержадміністрації, а Розвадівська, бо її пролобіювали. Це громади, де не було жодної інфраструктури, як вказано було у законі. Добре, що мудрість взяла верх і Березина та селище Розділ приєдналися до нас, адже у нас давні історичні та культурні зв’язки. спільні землі сірчаного виробництва, компактне розташування. Думаю, ніхто не розчарувався у нашій громаді. А згодом оцінять і її переваги – це наше основне завдання і моє особисте.

– Анатоліє Васильовичу, ми зазвичай представляємо людину, починаючи з її т.зв. біографічних даних. А тут якось одразу перейшли до справ, тож розкажіть про себе.

– Я живу в Новому Роздолі з шести років, з 1972 року. У перший клас пішов навчатися у Новороздільську ЗШ №3, тоді відкрилася СШ №4, у яку перевели. Закінчив наш новороздільський технікум. Пішов в армію Після служби в Афганістані завдяки отриманим пільгам (статус учасника бойових дій) поступив на юридичний факультет Львівського державного університету ім. І. Франка. Навчався на добре і відмінно, словом, стипендію мав завжди.

Перше робоче місце – юристконсультом на Пісочненському склозаводі, де пропрацював три роки. Пізніше, у складні 90-ті, коли виробництво закрилося, подався на заробітки – в Москву, в Португалію. Повернувшись, працював у Миколаївській прокуратурі помічником прокурора 6,5 років. Але зрозумів – не моє це, засуджувати людей.

Тоді пішов радником до міського голови В.Гупала, у квітні 2003 року. Потім отримав посаду начальника організаційного відділу. А з вересня 2004, як згадував, керуючий справами виконкому.

– І ще кілька слів про сім’ю. Тим паче, подейкують про ваш т.зв. «сімейний підряд»…

– Моя дружина – заступник головного бухгалтера Новороздільської міськради. Прийшла з відділу культури, по конкурсу, знали її як фахового спеціаліста. Уже майже 14 років тут працює і зауважень до її фаховості не було ні в кого.

Син працює заступником начальника відділу реєстрації, а прийшов працювати у відділ ведення державного Реєстру виборців, коли він лише створився і терміново потребували людей (на той час бажаючих працювати в міській раді практично не було).

Також уже майже 10 літ тут працює. І також знавець своєї справи, поцікавтеся у будь-кого.

– От жіноча цікавість взяла верх: вдома обговорюєте робочі питання міської ради?

– Лише про це й говоримо (посміхається). Звісно, часто обговорюємо, адже не перший рік у структурі міської ради, тож маємо спільні точки дотику, як мовиться.

Розмову вела Віра ВЛАСЮК

Схожі повідомлення

Євген Розлуцький  всі свої поєдинки завершив достроково за явною перевагою і здобув титул чемпіона Відкритої першості Львівської області з боксу!

admin3

Оперативна інформація про поширення коронавірусної інфекції COVID-19 по Україні на 7 січня

admin

Оперативна інформація про поширення коронавірусної інфекції COVID-19 по Україні на 21 вересня

admin

Оперативна інформація про поширення коронавірусної інфекції COVID-19 по Україні на 9 вересня

admin

20 грудня у Львівській області 190 мешканців захворіли на covid-19

admin

20 серпня у Львівської області 162 мешканця захворіли на covid-19

admin

Залишити коментар