1783
27/03/2020

АКТУАЛЬНО

Ростислав ГАПАТИН: «Попри певні проблеми підприємство впевнено виходить на нарощування капітальних ремонтів вагонів. Водночас, в умовах карантину надаємо допомогу місту по декількох напрямках...

Після виходу 17 січня 2020 публікації «І знову про завод «Карпати». Із старими та новими деталями дивної уваги до діяльності підприємства державної фіскальної служби та дивних рішень інших органів та інституцій. Резонанс не забарився: міська влада та народний депутат Тарас Батенко підставляють плече надпотужному підприємству» на шпальтах «Вісника Розділля» ще двічі йшлося про мегазавод. Зокрема, про позитивний досвід співпраці підприємства із Новороздільським професійним ліцеєм («ВР» за 31 січня) та про зрив контракту із Укрзалізницею, що начебто спричинив певні проблеми («ВР» за 14 лютого).

ТОВ «ДМЗ «Карпати»
ТОВ «ДМЗ «Карпати»



  Якщо ж взяти до уваги минулотижневе повідомлення у соцмережах секретаря ради Ірини Кравець про те, що ТОВ «ДМЗ «Карпати» в умовах дії жорстких карантинних заходів надав транспорт для доставки декількох мешканців міста, хворих на ниркову недостатність, у Львівську обласну лікарню для проведення процедури гемодіалізу, за що виконувачка повноважень міського голови висловила керівництву щирі слова вдячності за добру справу, то приводів для зустріч репортера із директором підприємства Ростиславом Гапатином, як кажуть, накопичилось достатньо.
  Отож під час спілкування з Ростиславом Романовичем, яке відбулося напередодні виходу «Вісника Розділля», вдалося отримати докладні коментарі не тільки щодо зазначених вище питань, а й про нові досягнення та плани підприємства у 2020-му.
  Пропонуємо запис розмови, яка, власне, розпочалася із запитання про «зірваний» контракт із «Укрзалізницею», внаслідок чого, як «віщали» деякі повідомлення у соціальних мережах, начебто було звільнено чимало працівників.

  - По-перше, стосовно поставленого запитання про начебто проблемний контракт із «Укрзалізницею», що мав фінансування Європейського Банку Реконструкції і Розвитку. Отже, натепер змушені визнати, що вказаний контракт так і не був підписаний через низку незалежних від ТОВ «ДМЗ «Карпати» причин (їхні «кінці», скажемо так, очевидно слід шукати у непростій ситуації та обставинах, які панують у цій структурі, що, відповідно, і призвело до зриву угоди із нашим підприємством). Тому, на жаль, на сьогоднішній день ми його не виконуємо. У часі це збіглося із кадровими пертурбаціями, до яких вдався менеджмент підприємства, внаслідок чого більше сотні працівників було звільнено за згодою сторін, а ще декілька десятків перепрофільовано на виконання ремонтних робіт.
  Якщо ж ви хочете дізнатися про ситуацію із діяльністю підприємства у поточному році, якщо порівнювати із 2019-м роком, то відзначу основні його характеристики. На жаль, змушений визнати, що обсяги виробництва новопобудованих вагонів на підприємстві впродовж січня, лютого і березня зменшуються. До прикладу: якщо у січні працівники заводу побудували 64 вагони, то в лютому всього 49-ть. Кількість збудованих вагонів у березні зменшиться ще більше.
  Водночас, за вказаний період часу завод «Карпати» доволі суттєво освоїв (і продовжує збільшувати кількість) виконання капітальних ремонтів вагонів. Зокрема, станом на третю декаду березня ми виходимо на рівень 1,5-2 капітально відремонтованих вагони за добу. За таких темпів завод спроможний виконувати капітальні ремонти 40-ка, а, можливо, і 50-ти одиниць вагонів (додам, що це, окрім того, що завод і надалі будує нові вагони). Звичайно, такий поступ радує, але вказана кількість все-таки поки що недостатня для того, щоб забезпечити нормальну життєдіяльність підприємства, його фінансовий стан і забезпечити розвиток.



  Доречно зазначити, що впродовж крайніх 2-х місяців наш завод спроектував, атестував і запустив у виробництво нову модель цементовозів, а першу партію виготовив і поставив для потреб ПАТ «Івано-Франківськ– цемент». Окрім того, спроектував і виготовив 2 дослідних зразки критих вагонів об’ємом 160 метрів кубічних, котрі зараз готуються до ходових та динамічних випробувань. Сподіваємося, що ці моделі протягом найближчих 6 місяців будуть поставлені на заводське виробництво.
  Очевидно, що третім позитивним здобутком у ситуації, що склалася на підприємстві, слід вважати атестацію дільниці по ремонту колісних пар. Практично на сьогодні підприємство налагодило повний цикл усіх робіт, які пов’язані як з новопобудовою вагонного парку, так і з капітальним ремонтом вагонного парку. Тобто фахівці заводу можуть як збирати колісні пари та вагонні візки, так і будувати та зварювати кузови, а також виконувати ті ж операції з елементами вагонів, які прибувають на підприємство на капітальний та деповські ремонти.

- До слова, у попередніх інтерв’ю Ви вказували, що керівництво працює над вирішенням проблеми розширення площ, необхідних для зберігання вагонів, що прибувають на капітальний ремонт. Зокрема, розглядався і варіант довгострокової оренди із підприємством «Сірка». Як розвивається ситуація у цьому напрямі?

  - На жаль, і досі не розв’язана актуальна проблема додаткової території для накопичення і відстою вагонів. Відзначу, що наші контакти з адміністрацією НДГХП «Сірка» з приводу станції «Дністрянська» мають тільки часткові позитивні зрушення. Зараз на вказаній станції знаходяться на відстої порядку 70 вагонів, які доставлені на завод для виконання капітальних ремонтів. Перемовини про довгострокову оренду станції «Дністрянська» ведуться і надалі, позитивного результату поки що немає, але час покаже, як воно буде.

- На початку інтерв’ю згадано про наданий підприємством транспорт для доставки декількох мешканців міста, хворих на ниркову недостатність, у Львівську обласну лікарню для проведення процедури гемодіалізу. Чи не можете докладніше поінформувати про соціальну складову у діяльності заводу?

  - Насамперед відзначу, що підприємство і раніше приділяло чимало уваги соціальній сфері, у цьому аспекті плідно співпрацюємо з міською владою. Тим паче, тепер, коли постала реальна загроза поширення коронавірусної пандемії, цей важливий соціальний сегмент підтримуємо особливо. По-перше, співпраця із міською радою відбувається у кількох напрямках. Зокрема, наше дочірнє підприємство «Карпати – Текстиль» виготовляє зараз порядку 60-ти костюмів для медичного персоналу та спецслужб міста на період роботи на заражених територіях під час проведення карантину, у четвер вони вже будуть запущені у роботу і найближчим часом передані на баланс міста.
  Як ви вже згадували, дійсно завод «Карпати» долучився до процесу перевезення нашим пасажирським автобусом мешканців міста та навколишніх сіл, хворих на ниркову недостатність, у Львівську обласну лікарню для проведення процедури гемодіалізу. Зокрема, наш транспорт тричі на тиждень відвозить вказану групу мешканців в кількості понад 10 осіб у Львів, де протягом ночі проводять процедури із переливання хворим крові, а над ранок автобус підприємства довозить цих людей додому. Також із секретарем ради Іриною Кравець та головним лікарем міськлікарні попередньо домовились з приводу того, щоби допомогти з транспортуванням медперсоналу по маршруту Новий Розділ – Ходорів. Це питання на порядку денному, будуть оформлені відповідні запити перепустки, після чого ми будемо готові здійснювати такі перевезення.

- Дякую за цікаву і вичерпну інформацію. Бажаю здоров’я і успіхів.

  - Навзаєм...

Розпитував Іван БАСАРАБ


І знову про завод «Карпати». Із старими та новими деталями дивної уваги до діяльності підприємства державної фіскальної служби та дивних рішень інших органів та інституцій...

Насамперед наголошу: я ініціював зустріч з депутатським корпусом, аби поінформувати вас докладніше про тривожні події, що, немов ланцюжок, в’ються навколо ТОВ «ДМЗ «Карпати», які були висвітлені у «Віснику Розділля» у номері від 27 грудня 2019 року...