16.5 C
Lviv
03.10.2023
Новороздільська ОТГ

ДМЗ “Карпати” – в умовах війни

“ДМЗ «Карпати» має портфель замовлень на вантажні вагони до серпня” – розлоге інтерв’ю дав
Ростислав Гапатин
, директор ТОВ ДМЗ «Карпати»
GMKcenter

Також підприємство освоїло новий напрямок діяльності – ремонт тепловозів

Українські промислові підприємства в умовах війни стикнулися з масою проблем, але намагаються їх вирішувати, продовжуючи у міру можливостей виробляти основну продукцію, диверсифікувати напрямки роботи та працювати на експорт.  Одним з таких підприємств є Дослідно-механічний завод «Карпати».

Напрямки діяльності

В поточних умовах підприємство працює за кількома напрямками.

  1. Вагонобудування.

За перший квартал 2023 року виготовлено 237 нових вантажних вагонів. Портфель замовлень підприємства сформований до серпня. У зв’язку з проблемами з кадрами ми не нарощуємо обсяги виробництва, а стабільно з місяця в місяць витримуємо зазначені обсяги виробництва.

Незважаючи на війну, завод у 2022 році виробив на 30% більше продукції, ніж за 2021 рік.

Вартість вагонів в основному коливається через підвищення цін на металопрокат. Незважаючи на те, що йде війна, протягом року на всю продукцію ми зробили імпортозаміщення. Усі запчастини, які раніше купувалися за кордоном, сьогодні ми маємо можливість купувати в Україні. Присутнє коливання у ціні близько 5-7%.

  1. Виробництво металоконструкцій (прескомпактори, контейнери, ємності та ін.).

Незважаючи на військові ді], завод продовжує розвиватися та модернізувати свої виробничі потужності. Понад 50 млн грн інвестовано в оновлення верстатного парку за 2022 рік.

  1. Ремонт тепловозів (новий напрямок).

На початку 2022 року 18 км під’їзних колій належало ДХГП «Сірка». Ми викупили цей актив, у склад якого було включено тепловозне депо. Старий власник за понад 30 років не вкладав туди жодної копійки. Депо було зруйноване і перебувало у жахливому стані.

За 6 місяців ми відремонтували та реконструювали депо, докупили необхідне обладнання для ремонту, атестували виробництво. Таким чином  ми стали одним із небагатьох підприємств, яке має атестований колісно-візковий цех з можливістю ремонту будь-яких колісних пар для тепловозів. Як результат – створено 60 нових робочих місць.

Незважаючи на профіцит потужностей з ремонту тепловозів в Україні, ми вирішили розвивати цей напрямок, оскільки бачимо в цьому перспективу. У зв’язку з тим, що 80%  українських тепловозів вироблені підприємствами країни-агресора,  майбутнє за модернізацією та ремоторизацією.  Також у наших планах на найближчі 5 років стоїть виробництво нових тепловозів.

Нові ринки для металоконструкцій

Ми інвестували більше 50 млн грн у нове обладнання з метою оптимізації виробництва, додаткової автоматизації та механізації. Це дає можливість підвищити якість продукції та продуктивність праці. Дане обладнання дозволить нам виготовляти мостові конструкції, які будуть затребувані під час післявоєнного відновлення країни.

У зв’язку з нестабільністю внутрішнього ринку підприємство диверсифікує продажі у частині експорту прескомпакторів до Європи. На сьогодні разом із партнерами ми освоїли 5 нових моделей. Дослідивши новий напрямок та особливості ринку, ми вже маємо стабільних замовників в Австрії, Німеччині та Чехії. Сподіваємося на успішний розвиток цього напрямку, щоб не втратити кадровий потенціал підприємства, який сьогодні укомплектований з великими труднощами.

Виробниче металоспоживання

Наші основні напрямки діяльності – вагонобудування та виробництво металоконструкцій споживають велику кількість металопродукції. На сьогодні ми використовуємо близько 1,5 тис. т металопрокату на місяць.

Весь обсяг металу ми намагаємося купувати тільки на українському ринку, не дивлячись на те, що ціна на деякі позиції може бути трохи дорожчою, ніж у європейських компаній. Ми всіляко підтримуємо українських виробників та український продукт. Цікаво, що окремі позиції металопрокату в Європі дешевші, ніж в українських виробників.

Логістика змінилася лише по деяких позиціях металопрокату, оскільки ми почали завозити європейський метал. Причиною необхідності імпорту також стала неможливість отримання металопродукції з меткомбінатів у м. Маріуполь. Раніше ми отримували спецпрофілі для вагонобудування, які виготовляв меткомбінат «Азовсталь», та листовий металопрокат ММК ім. Ілліча.

З кожним місяцем підприємство нарощує обсяги, підключає свої партнерські схеми, тому у нас питання  щодо постачання металопрокату та логістики гостро не виникає. Наш ключовий партнер  –  «Метінвест» – розуміє ситуацію  на ринку, завдяки чому ми змогли налагодити тісне та конструктивне спілкування.

Схожі повідомлення

Михайло МЕЛЬНИК: про чинник успіху ОСББ «ЛЮКС Розділ», про мету ГО «Ефективне управління» та про інші цікаві речі

admin3

“Мальви” заспівали у храмах: волонтерський збір в підтримку ЗСУ

admin2

Чому котлован на площі під майбутній фонтан тимчасово не огороджений. Інколи там діти «рибалять», човники пускають. До біди недалеко, хто тоді відповідатиме…

admin3

У Новому Роздолі відкрили ще один центр вакцинації

admin2

ГРАФІК відключень споживання електричної енергії по місту Новий Розділ на 18 ГРУДНЯ у разі виникнення дефіциту потужності у Західних електричних мережах

admin3

Щирі вітання ювіляру!

admin2

Залишити коментар