Як грім посеред ясного неба, або Чому раптово припинилося централізоване постачання гарячої води

А також про те, чому городянам нікому сплачувати за послуги, надавані ПП «Гарант Енерго М», та про інше у редакційному інтерв’ю з міським головою Андрієм МЕЛЕШКОМ


Андрій Мелешко

Насамперед нагадаємо читачам, що всього лиш кількамісячна діяльність ПП «Гарант Енерго М» як управителя Новороздільської ТЕЦ, на жаль, спричинила цілий комплекс проблем, до вирішення яких з ініціативи міської влади, депутатського корпусу та небайдужих городян долучилися і Львівська обласна держадміністрація, і низка високих інстанцій з Києва, і народний депутат Т. Батенко. Утім, поки що на чисельні звернення новороздільців про допомогу дієвих реагувань не відбулося. І ситуація, що склалася, нагадує відоме прислів’я «Порятунок тонучих – справа рук самих тонучих»...
А тим часом, днями додалася чергова болюча проблема – 1 квітня після обіду раптово припинилося централізована подача тепла і гарячої води мешканцям міста. У вівторок зранку міський голова надав репортеру «Вісника Розділля» докладний коментар з приводу як вказаної ситуації, так і інших проблем, пов’язаних з діяльністю ПП «Гарант Енерго М». Пропонуємо запис розмови.


Андрій МЕЛЕШКО: Після напруженого дня і ночі виборів Президента України, ранок понеділка для міської ради видався важким днем. Утім, приємно було відзначити, що вибори у Новому Роздолі відбулися без порушень. На апаратній нараді традиційно підбили підсумки минулого тижня, визначили пріоритети у діяльності на поточний тиждень.
І тут, як грім посеред ясного неба, несподівано грянула тривожна новина. Зокрема, близько 16.00 год. міська рада отримала офіційного листа від ПП «Гарант Енерго М», у якому цей виконавець послуг з централізованого опалення та постачання теплової енергії на території м. Новий Розділ повідомив, що «в зв’язку з припиненням подачі технічної води з озера «Барвінок» підприємством ТзОВ «Енергія Новий Розділ» ТЕЦ не зможе забезпечити підживлення тепломережної води. Після припинення тиску в мережі теплопостачання міста та подача гарячої води буде припинена».
Після отримання такого категоричного листа я терміново повідомив заступника голови ЛОДА Гримак Ірину Ярославівну та департамент ЖКГ Львівської облдержадміністрації про тривожну ситуацію, яка може вийти з – під контролю і спричинити соціальну напругу. Важливо уточнити, що, як повідомив представник ПП «Гарант Енерго», проблема із припиненням подачі технічної води з «Барвінка» виникла через порив водогону, власником якої є ТзОВ «Енергія Новий Розділ». Оскільки, згідно з повідомленням управителя ТЕЦ, підприємство «Енергія – Новий Розділ»» відмовляється лагодити пошкоджений відрізок водогону через причини виробничого характеру, то ПП «Гарант Енерго М» вирішило усунути порив власними силами. Про це цього ж дня, 1 квітня, заступник директора цього підприємства Сергій Федонін повідомив мене як міського голову Нового Роздолу та голову ЛОДА Олега Синютку офіційним листом. Зокрема, у ньому зазначено: «Для вирішення питання забезпечення міста теплопостачанням і гарячою водою, зняття соціальної напруги в місті, просимо дати вказівку ТзОВ «Енергія Новий Розділ» стосовно допуску персоналу ПП «Гарант Енерго М» для виконання аварійно – відновлювальних робіт на пошкодженому водогоні, оскільки власник водогону ТзОВ «Енергія Новий Розділ» дані роботи не виконує.
Зазначаємо, що весь комплекс аварійно – відновлювальних робіт на водогоні ПП «Гарант Енерго М» виконає за власні кошти». Звичайно, на такий виклик, спричинений, на мою думку, неконструктивними взаємними стосунками згаданих підприємств, слід було реагувати, не зволікаючи. Отож цього ж дня, 1 квітня, я звернувся із зверненням на адресу Національного агенства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА), Львівську обласну державну адміністрацію, Золочівську місцеву прокуратуру та Новороздільське відділення поліції Пустомитівського ВП ГУ НП у Львівській області, у якому в деталях поінформував про зрив опалювального сезону у місті та звернувся з проханням терміново вжити усіх заходів у відповідності до компетенцій вказаних інституцій для унеможливлення виникнення надзвичайної ситуації та території Нового Роздолу. Сподіваюся, що реагування не забариться.

КОРЕСПОНДЕНТ: Що ж, під тиском вказаних у листі ПП «Гарант Енерго М» обставин, управитель минулого понеділка, на жаль, таки припинив подачу гарячої води у місто. Фактично без попередження мешканців, проігнорувавши відповідну процедуру, зірвав опалювальний сезон. Звісно, такий сумний «подарунок» у День сміху викликав справедливі нарікання мешканців. Як прокоментуєте такий гіркий казус, якого ще у місті не було.

А. М.: Звичайно, однозначно відбувся зрив опалювального сезону, якими б аргументами не «підстраховувався» керівник ПП «Гарант Енерго М». Нагадаю новороздільцям, що відповідно до п. 5 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів Ураїни від 21 липня 2005 р. №630 «РІШЕННЯ про початок та ЗАКІНЧЕННЯ ОПАЛЮВАЛЬНОГО СЕЗОНУ ПРИЙМАЄТЬСЯ ВИКОНАВЧИМИ ОРГАНАМИ відповідних сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних умов, згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами». Проте наголошу, що про закінчення опалювального сезону 2018-2019 року виконавчий комітет Новороздільської міської ради жодного РІШЕННЯ не приймав. Відповідне розпорядження, як правило, щороку видає міський голова, враховуючи погодні умови згідно ДБН, коли протягом 3-х діб середньодобова температура вища 8-ми градусів, або ж таке розпорядження приймається з 15 квітня. За даними метеорологічної служби такий температурний режим може настати ближче до 7 квітня. Однак, якщо коментувати рішення ПП «Гарант Енерго М» про припинення з 1 квітня подачі гарячої води мешканцям міста словами першого Президента України Леоніда Кравчука, на жаль, маємо те, що маємо...

КОР.: І все таки, чому управитель пішов на такий захід?

А.М.: Насамперед, вважаю, що цим питанням повинні зацікавитися відповідні органи, з’ясувати чи це вимушений крок, чи, можливо, саботаж одного чи іншого із згаданих вище підприємств. Це однозначно. Бо не можуть майже 30 тисяч мешканців міста стати заручниками такої «діяльності» підприємств. Щодо витоків ситуації, то, вважаю, що із самого початку було допущено помилку щодо механізму передачі Новороздільської ТЕЦ управителю для ведення виробничої діяльності. Тому що , на мою думку, управителю, тобто ПП «Гарант Енерго М», АРМА мав би бути переданий цілісний майновий комплекс – із службами теплопостачання, водопостачання, енергозабезпечення міста. Це один єдиний механізм, ланцюг, якого не слід було розривати. А так, на жаль, рішенням Солом’янського суду цей технологічний ланцюг розірвано, на кожній його частині діють два конкуруючих підприємства, які, схоже, не йдуть на співпрацю, На жаль, це позначається на погіршенні якості надаваних послуг, а відтак потерпають тисячі новороздільців. І в майбутньому перед містом стоїть велика невирішена проблема з життєзабезпечення новороздільців безперервними послугами з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

КОР.: До речі, до редакції звертаються городяни (впевнений, що також і до міської ради) із запитанням, коли відновиться централізована подача гарячої води. Що скажете з цього приводу?

А.М.: Зізнаюся, мені важко сказати, коли це відбудеться, про цю проблему я вже поставив до відома голову ЛОДА. Водночас є надія, якщо «Гарант Енерго М» буде зацікавлений у виробництві електроенергії, а одна з турбін, яка тривалий час ремонтувалася, буде знову функціонувати (наскільки мені відомо, цей процес на стадії завершення) , то, звісно, в ході технологічного циклу буде можливість подавати мешканцям міста гарячу воду.

КОР. : Що ж, після такої відповіді хоч трішки з’явилося оптимізму. А яка ситуація із платіжками від ПП «Гарант Енерго М». Чи щось прояснилося у цьому майже детективі?

А. М.: Це ще одна дуже гостра проблема, яку повинен вирішити той же управитель. Наскільки мені відомо, заборгованість за газ даної фірми зростає, невідомо чи відповідні номінації на відбір газу надав управителю НАК «Нафтогаз України». Але, і це найбільше турбує, ПП «Гарант Енерго М» не вживає жодних кроків, аби мешканці міста могли оплатити за спожиті послуги цьому підприємству. Відзначу, що міська влада надавала всіляке сприяння ПП «Гарант Енерго М», аби був запущений цей механізм: пропонували офісні приміщення, в тому числі, і в колишньому готелі, міські підприємства також були готові їм надати і телефонний зв’язок, і інтернет, однак з невідомих причин штат персоналу, який міг би створити базу даних, не був набраний, тож робота в цьому напрямку була припинена. У зв’язку з такою дивною поведінкою складається враження що ПП «Гарант Енерго М» не має бажання цим займатися. Бо якби таке бажання було, то організувати процес можна було б максимум за 2 тижні.

КОР.: Можливо, керівництво ПП «Гарант Енерго М» щодо проблеми із несплатою за послуги через відсутність платіжок та служби, яка б цим питанням займалася, має якийсь свій план, як кажуть, запасний аеродром, який і зумовлює небажання організувати цей процес...

А. М.: Щодо цього маю певні припущення, але, аби не заплутати неперевіреною версією новороздільців, вважаю, що докладно поінформувати новороздільців про те, чому з 1 грудня 2018 року і досі їм не видаються розрахункові квитанції за тепло, гарячу воду і електричну енергію, мала б адміністрація ПП «Гаран Енерго М». Однозначно це не компетенція міської ради. Навіть в такій ситуації ми намагаємося якось вплинути на розв’язання патової ситуації: з цією метою скерували чимало звернень у різні інстанції («Вісник Розділля» про це постійно інформував читачів), однак, на жаль, поки що конкретної реакції не отримали, не враховуючи окремих відповідей, які носять відписковий характер.

КОР.: У віторок, 2 квітня, до редакції звернулися городяни, мешканці 9-поверхівки і повідомили, що в квартирах перебої із постачанням холодної води. Хіба таке можливо?...

А. М.: Так, така ситуація мала місце, але спільними зусиллями ми її розв’язали. Нагадаю, що в зв’язку із згаданими вище листами, які міська рада отримала від ПП «Гарант Енерго М» та ТзОВ «Енергія – Новий Розділ» , у вівторок з моєї ініціативи проведено низку зустрічей з метою докладного вивчення ситуації, щоб відтак оптимально відреагувати на серйозний виклик. Отже, насамперед з’ясувалося, що на міських теплопунктах відключено електроенергію, що подається на помпи, що підкачують холодну воду у оселі мешканців квартир висотних будинків. Аби зарадити, так би мовити, цьому рукотворному форсмажору міська рада змушена була сприяти «Гаранту» отримати письмове погодження керівництва ТзОВ «Енергія – Новий Розділ» на ремонт відрізку водопроводу від озера «Барвінок» до Новороздільської ТЕЦ. І як тільки адміністрація управителя теплоелектроцентралі в кабінеті міського голови отримала вказаний дозвіл на руки, аж тоді було дано «добро» персоналу теплопунктів на подачу електроенергії на мотори що підкачкують воду у міські багатоповерхівки. Десь протягом години подачу холодної води мешканцям міста було відновленою.

КОР. : Отже, так виглядає, що тільки завдяки сприянню і координації міської влади, яка, до речі, не вперше розрулює непрості виробничі питання, що склалися між ПП «Гарант Енерго М» та ТзОВ «Енергія Новий Розділ», вдалося оперативно вирішити і проблему подачі холодної води у багатоповерхівки. І складається враження, що, в першу чергу, ПП «Гарант Енерго М», який демонструє неспроможність вирішувати свої «вузькі місця», щоразу покладається на міську раду, коли виникають різного роду труднощі. Не набридло виконувати за управителя його роботу, тобто скільки можна бути «доброю нянею» для дорослих дядьків, яких прислала у Новий Розділ АРМА?

А. М.: Не буду приховувати , це не перший раз, коли у скрутній ситуації доводиться приходити на допомогу цьому підприємству. Управитель Новороздільської ТЕЦ постійно звертається до міської ради за сприянням: чи то у виділенні техніки, чи то пальним і таке інше. Бо, мовляв, на ремонтні роботи у них відсутні кошти. Але ж міська рада не є антикризовим менеджером для цього теплопостачального підприємства. Ми просто не маємо таких функцій. Але щоразу міська рада керується не якимось протекціонізмом щодо цього, відверто кажучи, у багатьох відношеннях неефективного підприємства, а насамперед керуючись інтересами мешканців міста. Тому ми намагаємося принаймні координувати і сприяти у вирішенні кризових моментів. У явіть собі, якщо б міська влада у наведеній вище ситуації відбувалася тільки суворими нотаціями на адресу винних, а не йшла на контакт з ПП «Гарант Енерго М» та ТзОВ «Енергія Новий Розділ» , не зводила їх у кабінетах для діалогу, щоб знайти прийнятний вихід, чи зуміли б сьогодні вирішити питання відновлення подачі холодної води у місто? От зараз міська влада, знову ж таки у ролі заручника не нею витвореної ситуації, змушена займатись проблемою припинення централізованого постачання гарячої води. Від таких «сюрпризів» інколи навіть видається, що це підприємство вдається до маніпуляцій, що межують із шантажем.

КОР. : Скидається на те, що проблемам, пов’язаним із діяльністю ПП «Гарант Енерго М» Ви приділили у інтерв’ю дуже багато уваги, що і не дивно. Утім, мабуть, варто прокоментувати і ситуацію у ТзОВ «Енергія Новий Розділ», адже, наскільки відомо редакції, там готуються до масового скорочення персоналу...

А. М.: На жаль, справді з місяць тому міська рада отримала від адміністрації ТзОВ «Енергія Новий Розділ» офіційне повідомлення про те, що з 28 квітня 2019 року у зв’язку із припиненням дії ліцензії на проведення господарської діяльності товариства буде скорочено 240 працівників підприємства. Це дуже болюча проблема і дивно, що усі, хто міг би зарадити такому розвитку ситуації, нічого не роблять, аби завадити процесу, а просто відмовчуються. Зрештою, мені невідомо, чи може дане підприємство припинити надання населенню безперервних послуг, мабуть, цим питанням мають зацікавитися відповідні служби. А поки що, виходячи із згаданого наказу ТзОВ «Енергія Новий Розділ», місто може залишитися без холодної води, тому що , як зазначено вище, підприємству припинено дію ліцензії на проведення господарської діяльності та, наскільки мені відомо, рішенням Солом’янського суду м. Києва заблоковано за поданням Національного антикорупційного бюро України усі рахунки. Зрозуміло , що за такої ситуації підприємство не може провадити господарську діяльність, а отже, звідси і виник згаданий наказ. Тому міська рада, як кажуть, втратила спокій ще і від цієї проблеми, оскільки до 28 квітня повинна вирішення питання забезпечення міста принаймні холодним водопостачанням. Звичайно, про грядущу форсмажорну ситуацію ми повідомили відповідні інстанції – і НАБУ, і в Солом’янський суд м. Києва, і Прем’єр – Міністру, і в АРМА, і в Міністерсьво надзвичайних ситуацій, і в правоохоронні органи, в прокуратуру, закликаючи втрутитися і не допустити колапсу у 30-тисячному місті, тобто припинення водопостачання і каналізування. Бо якщо раптом надання цих послуг буде припинено хоча б на два дні, то навіть не хочеться далі продовжувати, чим це обернеться для мешканців квартир. Як кажуть, не приведи Господь!
На тлі такої непривабливої перспективи не можу не відзначити неконструктивної позиції деяких членів виконавчого комітету, які вже, якщо не помиляюся на 4-х засіданнях, не погоджують тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення для населення, подані на розгляд адміністрацією ТзОВ «Енергія Новий Розділ». І хоча підприємство, починаючи з кінця минулого року, після громадських слухань, пропозицій членів виконкому, міських активістів суттєво знизила деякі позиції тарифів, все одно виконком їх не погоджує. До речі, на останньому засіданні для позитивного рішення не вистачило всього одного голосу. І це прикро, тому що затвердження нових тарифів дозволило б, як кажуть, підприємству функціонувати, а там працюють наші мешканці...

КОР.: Чому деякі члени виконкому щодо даного проекту рішення проявлять таке несприйняття?

А.М.: Можливо, впливає період виборів, а таке рішення щодо тарифів, які дещо вищі за діючі, очевидно має непопулярний характер. Тобто питання автоматично заполітизовується, проект рішення відповідно деякими членами виконкому не голосується, а в підсумку заручниками такої позиції можуть стати мешканці міста. До слова, я особисто не маю жодних політичних амбіцій, для мене головне – зробити все можливе, аби відвернути небезпечний для мешканців міста розвиток ситуації з водопостачанням та іншими послугами. А щодо рішення виконкому про погодження тарифів ТзОВ «Енергія Новий Розділ», то надіюся , що в середині квітня воно буде розглянуте в черговий раз і буде прийнято виважене рішення.
Не хочеться завершувати інтерв’ю на песимістичній ноті, тому сподіваюся, що кризова ситуація, що склалася у місті із наданням послуг, ще має шанси на вирішення.
Розпитував Іван БАСАРАБ

P.S. У четвер, 4 квітня, коли газетний номер був зверстаний до редакції надійшло повідомлення від мешканців 9-поверхівки по вул. Шептицького про те, що у їхніх квартирах не стало холодно води. Оскільки на з’ясування сигналу не було часу, докладніше про причини такої ситуації – у наст. числі «ВР».