Ярослав ЛЕСЮК: «Якщо трудовому колективу буде погашена заборгованість по зарплаті, то підготовчі роботи до вчасного входження в опалювальний сезон будуть виконані в лічені дні. Бо і персонал кваліфікований, і керівник підприємства – управлінець досвідчений»

Інтерв’ю з в. о. заступника директора – управителя Новороздільської ТЕЦ ПП «Гарант Енерго М» Ярославом ЛЕСЮКОМ


- Відверто кажучи, зараз вашому підприємству не позаздриш. Накопичений клубок проблем поки що годі розв’язати, а тим часом на адресу керівництва ПП «Гарант Енерго М» майже звідусіль лунають критичні закиди. Зокрема, і висновки комісії щодо недопущення зриву опалювального сезону, створеної 23 вересня згідно з розпорядженням міського голови, яка вже декілька разів перевіряла готовність вашого підприємства до осінньо-зимового періоду, теж суворі і категоричні. Тому прохання якомога докладніше і відверто поясніть причини такої ситуації та чи встигне ПП «Гарант Енерго М» забезпечити вчасне проведення опалювального сезону у Новому Роздолі?

- Отже, впродовж двох- трьох останніх тижнів ситуація із підготовкою підприємства до опалювального сезону практично не змінилася. І невирішені проблеми, зокрема, й ті, що відзначені створеною згідно з розпорядженням міського голови А. Мелешка комісією щодо недопущення зриву опалювального сезону 2019-2020 рр., на жаль, перекочували з вересня у жовтень. Пояснення просте і водночас поважне – трудовий колектив не приступає до виконання заходів із підготовки до опалювального сезону тому, що і досі, тобто станом на 1 жовтня, не отримав заробітної плати. От працівники і поставили перед адміністрацією ПП «Гарант Енерго М» умову – спершу погашення заборгованості, а далі – ми приступаємо до роботи. Нагадаю, що більшості працівників не виплачено заробітної плати за травень, червень, липень, серпень, вересень. До речі, такі вимоги трудовий колектив висунув через день –два після оголошення рішення Тендерного комітету АРМА про визнання переможцем конкурсу на управителя Новороздільської та Новояворівської ТЕЦ ПП «Гарант Енерго М». Також відзначу, що на даний час частково заборгованість по зарплаті погашено тільки новояворівцям. Можливо, це пов’язано з візитом у це місто голови ЛОДА Маркіяна Мальського. Також слід відзначити, що минулої п’ятниці очільник ЛОДА проводив у Львові нараду з участю представників філіалу АРМА у західному регіоні, а також міського голови та делегації трудового колективу Новояворівської ТЕЦ, де обговорювалась ситуація із вирішенням проблем напередодні опалювального сезону. Кажуть, що цього тижня М. Мальський проведе нараду із схожим порядком денним і з новороздільцями.

- До речі, коли востаннє працівники Новороздільської ТЕЦ отримували бодай частину заробітної плати?

- Що ж, казатиму, як є. Остання виплата заробітної плати працівникам «Гаранту» відбулася 13 вересня. Це знамениті (оскільки про цю суму згадувалося і у повідомленнях у соціальних мережах, і в інтервְ’ю міського голови А. Мелешка у «Віснику Розділля» від 20 вересня) 1400 гривень.
Власне, як відзначав раніше, саме зволікання адміністрації ПП «Гарант Енерго М» із виплатою повної суми заборгованості, котра накопичилася із травня, і спонукала працівників підприємства до категоричної позиції – трудовий колектив призупинив виконання практично усіх робіт по підготовці мереж і ТЕЦ до опалювального сезону, аж поки не буде погашено боргу у повному обсязі. Хоча слід відзначити, що для виконання вказаних заходів підприємство має все необхідне – і фінансовий ресурс, і матеріали. Прикро, що за такої ситуації, а також погожих днів, призупинився важливий підготовчий процес до опалювального сезону. Утім, неважко зрозуміти і персонал, адже, що не кажи, заборгованість накопичилася солідна, а керівництво у Києві поки що, на жаль, не може оперативно, як того вимагає ситуація, віднайти необхідні фінанси для погашення заборгованості. От і спрацьовує ефект бумеранга.

- Частково серед мешканців міста та у соцмережах ширяться чи то чутки, чи «подається» як доконаний факт, що з вашого підприємства через невиплату заборгованості масово звільняються працівники, а відтак насуваються невідворотні проблеми щодо осіннього-зимового опалювального сезону. Яка насправді ситуація на підприємстві?

- В принципі, коментувати чутки – річ невдячна для будь-кого. Отож коментуватиму тільки фактажyу частину, яка, на мою думку, набагато більше цікавить новороздільців. Отже, виконують свої обов’язки у повному обсязі працівники Міських електричних мереж. Утім, якщо вже говорити відверто, то у цьому важливому підрозділі наявні певні проблеми, пов’язані із встановленням мешканцями міста у своїх квартирах електричних бойлерів (після припинення у квітні з об’єктивних причин централізованого постачання гарячої води у місто, починаючи з весни і досі новороздільці масово встановлюють вказані електронагрівальні прилади). Зокрема, минулої неділі, 29 вересня, ввечері без електропостачання опинилися мешканці трьох багатоквартирних будинків по вул. Лесі Українки. Це сталося тому, що працівники МЕМ змушені були відключити один з трансформаторів на 8-й електропідстанції. Основна причина: у вечірній час чимало мешканців будинків користувалися бойлерами, а електромережі, заінстальовані в будинки ще в радянські часи, у 70-80-ті роки, тому кабелі не були розраховані на великі потужності, отже, відбулося перевантаження трансформатора, внаслідок чого і припинилося електропостачання вказаних будинків. На жаль, це тільки, як кажуть, перша ластівка, бо з настанням холодів, схоже, такий форсмажор повторюватиметься частіше у різних районах міста, де очевидно також відбуватиметься перевантаження силових трансформаторів. Тому треба зробити все можливе і неможливе, аби опалювальний сезон у місті стартував вчасно, бо тільки це попередить електричний колапс у Новому Роздолі.
Даруйте, що дещо відхилився від теми, але, вважаю, що новороздільцям слід знати і про загрози, які несуть місту масово встановлені бойлери (до речі, підприємство вже взяло цю проблему на контроль і, можливо, напрацьовуватиметься певна програма з її вирішення. Але це вкрай складна тема і потребує окремого висвітлення). Отож – продовжую відповідати на поставлене запитання.
Отже, щодо ситуації із звільненням персоналу. Дійсно, минулого понеділка працівники дільниці теплових мереж написали у повному складі заяви на звільнення, які зареєстровані у відділі кадрів. Але з 10 працівників двоє вже звільнилися з 1 жовтня, а решта восьмеро – згідно із заявами звільняться 11 жовтня. Звичайно, я з усіма мав розмову, пропонував різні варіанти, аби вони тільки не звільнялися, бо розумію, що втрата таких висококваліфікованих фахівців ні до чого доброго не приведе. В підсумку ми дійшли до розумного компромісу: працівники працюють до 11-го числа, а якщо їм виплатять заборгованість по зарплаті, то аж тоді відкликають вказані заяви і залишаються в штаті дільниці теплових мереж. Власне, на таку пропозицію пристали і згадані 2 працівники, що вже звільнилися. Тобто вони готові повернутися на підприємство, адже і роботу знають, і колектив дружній, і не треба шукати роботу бозна-де. Все впирається у виплату заборгованості із заробітної плати. Вірю, що максимальні зусилля, які зараз докладає у Києві керівник підприємства Олексій Куліш, аби отримати необхідний ресурс для погашення заборгованості працівникам ТЕЦ, увінчаються успіхом Впевнений, що якщо тільки персонал отримає зарплату, то, не гаючи часу, приступить до роботи, і встигне впродовж днів, що залишилися до старту опалювального сезону, виконати усі підготовчі заходи, а відтак - забезпечити впродовж осінньо-зимового періоду домівки новороздільців теплом. Бо ж, повторюся, це фаховий і кваліфікований колектив.

- Ви так впевнені у можливостях пана Куліша вирішити наявні проблеми ПП «Гарант Енерго М», в тому числі і фінансові. Чого б це?..

- Так, на мою думку, Олексій Борисович саме з породи тих управлінців, яких прийнято називати кризовими менеджерами. Відколи працюю у ПП «Гарант Енерго М», це вже третій керівник. Як дізнався, перебуваючи 13 вересня 2019 року на нараді у київському офісі АРМА, яка передувала оголошенню Тендерним комітетом підсумків конкурсу на управління Новороздільською та Новояворівською ТЕЦ, О. Кулішу свого часу було доручено вивести з кризового стану збагачувальну фабрику у Червонограді, яка занепадала і перебувала у боргах. Так от, Олексій Борисович зумів навести лад на підприємстві, яке не тільки вийшло з боргів, а й стало прибутковим. Наведену історію з трудової біографії О. Куліша на нараді підтвердив начальник департаменту ЖКГ Львівської облдержадміністрації Назарій Романчук.
За короткий період його перебування на посаді керівника ПП «Гарант Енерго М», а це всього майже місяць, переконався, наскільки це системний управлінець. Зокрема, в рамках підготовки до опалювального сезону, він зумів віднайти кошти для фінансування придбання запасних частин, необхідних для служби електричних мереж, теплоелектроцентралі. Єдине, що поки що йому не вдається вирішити питання фінансування заборгованості по зарплаті працівникам підприємства. Але вірю, що Олексій Борисович знайде вихід із ситуації.

- Дні минають, до опалювального сезону залишилось менше тижня, отож які першочергові роботи в рамках підготовчих заходів до зими залишилося виконати ПП «Гарант Енерго М»?

- Гм, вважаю, що в першу чергу треба надійно усунути порив теплотраси по вул. Стуса, що стався ще 12 січня 2019 року і призвів до аварії з теплопостачанням. Всі ресурси для цього є, єдина затримка – це, повторюся, людський фактор, спричинений невиплатою заборгованості із зарплати. По-друге, слід здійснити пробний запуск води в існуючі тепломережі міста, щоб побачити, де є пориви, зокрема, переконатися, чи якісно ліквідований порив по вул. Лесі Українки. Також, щоб перевірити надійність засувок теплотраси, адже у ній ціле літо не було води. До речі, ми маємо і запасні засувки, і сальникові набивки, тобто всі необхідні матеріали. Звичайно, є проблема із відповідною спецтехнікою, тому що підприємство просто її немає. Але ми вже уклали угоди з однією фірмою, яка нас забезпечить і трактором, і краном, іншою необхідною технікою. Так що усі підготовчі роботи можна встигнути виконати, адже персонал, як зазначав, кваліфікований. Тому колектив з нетерпінням очікує, коли буде погашено заборгованість по зарплаті, щоб після цього швидкими темпами надолужувати прогаяний час і оперативно виконати першочергові роботи щодо забезпечення вчасного і якісного проведення опалювального сезону.
Розпитував Іван БАСАРАБ