І СЛОВОМ І ДІЛОМ!

Верховна Рада ухвалила зміни до Бюджетного кодексу України

Парламентарі ухвалили у другому читанні і в цілому законопроект №2144 про внесення змін до Бюджетного кодексу України. «За» проголосували 282 народних депутата. Також парламентарі 275 голосами внесли до тексту законопроекту поправку №209. Таким чином встановили, що у 2020 році 13,44% акцизу з виробленого в Україні пального та 13,44% акцизу з імпортованого пального зараховується до бюджетів місцевого самоврядування автоматично:

• у першому півріччі – пропорційно до реалізованого в ході роздрібної торгівлі пального на відповідній територій, за друге півріччя 2019 року – в загальному обсязі реалізованого пального в Україні за той самий період;

• у другому півріччі – аналогічно, пропорційно до реалізованого пального, але за перше півріччя 2020 року.

Затвердили, що 30% рентної плати за користування надрами для видобування бурштину зараховуватимуть до місцевих бюджетів за місцем видобутку бурштину.

У статті про Державний дорожній фонд визначили, як розподіляються кошти у разі перевищення закладених у бюджеті надходжень від акцизу на українське пальне і транспорт, імпортоване пальне і транспорт; ввізного мита на нафту, транспорт і шини; плати за проїзд платними дорогами; 50% штрафів за перевантаження фур; 50% штрафів за відмову водіїв зупинитися; порушення водіями вантажівок правил проїзду дорогами, вулицями чи залізничними переїздами.

У такому разі перевищення коштів (окрім коштів на виконання боргових зобов’язань на утримання доріг) розподіляються таким чином:

• 60% - на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання доріг державного значення, з них принаймні 5% - на будівництво і утримання штучних споруд;

• 35% - на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання доріг місцевого значення, з них так само принаймні 5% - на утримання штучних споруд;

• 5% - на заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху.

При цьому подальший розподіл грошей на дороги місцевого значення здійснюється за таким принципом: 90% - для місцевих бюджетів, 10% - для Києва.

"Важливо, що у доопрацьованому законопроекті виключили зміни щодо зменшення обсягу Державного фонду регіонального розвитку та врахували нашу пропозицію щодо акцизу з імпортованого пального, який і надалі буде зараховуватися до бюджетів місцевого самоврядування", - наголосив народний депутат України, член комітету з питань бюджету Верховної Ради України Тарас Батенко.