АКТУАЛЬНА ТЕМА

Хто спричинив розгардіяш із платіжками за послуги, чому батареї гріють менше?..

Перелік запитання можна продовжити і, схоже, винуватцем городяни вважають ПП «Гарант Енерго М». Утім керівник цього підприємства вважає, що частку відповідальності слід розділити з директором ТзОВ «Енергія Новий Розділ». Хто правий?

Численний потік городян до комунальної установи (адже наприкінці місяця поспішають здати показники) частково проходить і через нашу редакцію. З одним запитанням, із справедливою ноткою невдоволення, обурення, із нерозумінням ситуації.
Вона ж у місті появилася разом із новим управителем на ТЕЦ: пригадуєте, як довго і складно запускали тепло, дотягнувши початок опалювального сезону до 10 листопада, а потім аварія на ТЕЦ 12 січня, результати якої відгукуються і до нині. Та й знов наші батареї, як мовиться, «сонцем нагріті». Плюс до того мешканці поспішають оплатити теплоносій (нехай і дійсно ледь теплий), бо ж не хочуть накопичувати боргів. Але ні тобі квитанцій, ні можливості здати показники гарячої води. Ні приміщення, ні телефону «Гарант Енерго М» не надає. Ніби то і не в їх інтересах же. Бо не буде проплати – не буде коштів. А чим же тоді розраховуватися за газ?


От на офіційній сторінці компанії «Нафтогаз» читаємо про заборгованість підприємств-боржників: «З 30 підприємств ТЕЦ та 5 генеруючих компаній, яким НАК «Нафтогаз України» поставила природний газ для виробництва електроенергії, мають значну заборгованість 20 споживачів з Харківської, Київської, Дніпропетровської, Херсонської, Донецької, Луганської, Львівської, Полтавської, Миколаївської, Одеської, Черкаської, Чернігівської, Вінницької, Сумської областей, АР Крим, м. Севастополя, м. Києва». І 15-м у списку з 25-ти боржників серед ТЕЦ станом на 30 січня ц.р. «наш управитель» - ПП «Гарант Енерго М» із сумарною заборгованістю – понад 7 млн 311 тис грн, це ще за минулий 2018 рік. За тиждень часу (від даних на 21 січня) борг зменшився на … на 156 тис грн. Газовики – вони ж хлопці серйозні та невпрохані. Аби хоч дозимувати у теплі… А позиція «Гаранта» і зовсім незрозуміла: споживачі готові платити – немає квитанцій. І ніяких угод з міськими установами та підприємствами. І навіть з відділом субсидій, щоб можна було перечислити постачальнику тепла «державну субсидію».
Напрацьована і запропонована міським головою угода, про яку вели мову у інтерв’ю з А.Мелешком («Андрій Мелешко: «Аварію ліквідовано. Тож хочу подякувати усім, хто долучився до якнайшвидшої ліквідації її наслідків, особливо працівникам КП РЖС, на яких лягло найбільше навантаження», №3 від 18 січня ц.р.) - домовленості, що послуги доставки тепла до міста буде надавати ТзОВ «Енергія-Новий Розділ», тобто проводити ремонт і обслуговування тепломереж, адже в них і знання системи, і досвідчені працівники, і відповідна техніка наявна, а також проводитимуть нарахування за тепло, друк і розповсюдження платіжок, бо ж мають уже злагоджену систему, людей, повну базу даних, а «Гарант Енерго М» оплачуватиме ці послуги, наразі так і не узгоджені-не підписані.
Останній удар – заледве теплі батареї. КП «Розділжитлосервіс» направив виконкому Новороздільської міської ради листа, що надавач послуг – «Гарант Енерго М» не дотримуються параметрів температури подачі носія. Параметри теплоносія, який подається на багатоквартирні будинки, нижчі від робочих режимів температури. Зрештою, новороздільці самі зауважили, наскільки стали «прохолодніші» радіатори опалення – кількість скарг, звернень і заяв зростає. І на щотижневій понеділковій апаратній нараді міський голова А.Мелешко повідомив, що наприкінці минулого тижня його поінформував у телефонному режимі представник «управителя», мовляв, ТЕЦ переходить на економний режим, а саме залучає в роботу 5-й котел, який економніший, ще й до того надійшла вказівка, щоб зменшити споживання газу.
На численні скарги незадоволених якістю теплоносія комунальники радять підписувати акти і подавати на перерахунок. Тільки ж кому? Та й людям потрібно насамперед тепло.
* * *
На скайп-нараді з головою ЛОДА О. Синюткою міський голова Нового Роздолу доніс інформацію про непевну ситуацію з теплопостачанням міста, про численні проблеми співпраці з «Гарант Енерго М», про чергову хвилю незадоволення і ріст скарг від новороздолян. На цій же нараді анонсували і створення комісії, яка вивчатиме усі нюанси аварії на Новороздільській ТЕЦ 12 січня, яка ледь не спричинила теплового колапсу, у якій працюватимуть і двоє представників нашого міста – один від КП «Розділжитлосервіс» і спеціаліст відділу комунального майна та приватизації Новороздільської міськради О.Яворський. * * *
Наступного ж дня, у вівторок, 29 січня, Новороздільська міська рада надіслала листи Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА), Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Центральному управлінню НАБУ і Львівській обласній державній адміністрації.
Якими повідомляють, що в управителя ПП «Гарант Енерго М» відсутня необхідна матеріально-технічна база, персонал для забезпечення належної експлуатації та обслуговування міських теплових мереж, існує загроза надзвичайної ситуації у разі в майбутньому виникнення подібних аварій, забезпечення надання послуг належної якості, зриву опалювального сезону, виникнення соціальної напруги на території міста Новий Розділ. До того ж, що також важливо, на теперішній час не вирішене питання щодо подання показників лічильників на теплопостачання та на гарячу воду, відповідно, не проводиться нарахування за послугу і мешканцям не видаються квитанції, а це, в свою чергу, призводить до того, що не проводиться оплата за надану послугу. Таке свого роду замкнене коло? Також не укладено договір з Управлінням соціального захисту населення на відшкодування субсидії, що приводить до неможливості нарахування субсидії мешканцям міста.
Забезпечити надання якісних послуг управителем, оскільки неналежна діяльність управителя може призвести до надзвичайної ситуації у м. Новий Розділ, завдання не лише міської влади. До цієї ситуації прямо дотичні і організації, які приймали певні управлінські рішення. Значить, і відповідальність також лежить на них.
* * *
І буквально вчора нам нарешті вдалося зв’язатися з новим директором ПП «Гарант Енерго М» М.І. Літовченком (до речі, четвертий новий керівник від жовтня минулого року). Телефонна розмова була надто короткою.

- Чому низька температура подачі теплоносія, через що надто слабо нагріваються батареї у помешканнях новороздільчан?

- Населення не розраховується за отримане тепло.

- Це якраз і нас цікавить: як можна розрахуватися, коли ви не надсилаєте платіжок?

- А це уже поцікавтеся у директора ТзОВ «Енергія-Новий Розділ» Є.Б. Кози – чому він до тепер не передав нам бази даних городян, бо куди і кому я маю надсилати платіжки.

- Євген Болеславович зобов’язаний передати вам напрацьовану роками базу даних?

- Так. Читайте меморандум…- поспішно завершив розмову Микола Іванович.
* * *
Отож, як мовиться, що м знали, те й довідалися. Дві енергопостачальні організації консенсусу ніяк не можуть дійти, а страждають – новороздільці.
Міська влада докладає максимум зусиль, тобто «воює» наразі, що дозволено межами законодавства, офіційними листами та «стуканнями у всі двері». Спільно сподіваємося – «відчинять», бо ж інакше зима може «пожартувати»….
Віра ВЛАСЮК