Заява Львівської обласної ради з приводу ухваленого Державного бюджету на 2012 рік та показників обласного бюджету Львівської області на 2012 рік

Президенту України В. ЯНУКОВИЧУ
Голові Верховної Ради України В.ЛИТВИНУ
Прем’єр-міністрові України М.АЗАРОВУ

(Прийнято на XIV позачерговій сесії Львівської обласної ради VI демократичного скликання 5 січня 2012 року)

При складанні проекту Держбюджету на 2012 рік Кабінет Міністрів України декларував відновлення і зміцнення інституту місцевого самоврядування, як найважливішої підвалини демократії, та забезпечення його реальної матеріально-фінансової забезпеченості.
Насправді, принципи формування дохідної частини місцевих бюджетів не змінилися, про що свідчить той факт, що у 2011 році темпи приросту доходів державного бюджету на території області у 2,5 раза перевищує темпи зростання доходів до державного бюджету.
За структурою видатків бюджет не тільки не передбачає належного фінансування делегованих повноважень, але й змушений спрямувати практично весь ресурс на фінансування виключно захищених статей та галузей соціального характеру. Водночас, районні та міські бюджети навіть такої можливості не мають.
Задекларованого Урядом зростання видатків обласного бюджету у 2012 насправді не відбулося: загальний їх обсяг на 42,6 млн. грн. менше за обсяг виконання обласного бюджету за 2011 рік. Натомість, має місце збільшення середньої заробітної плати на 17 – 20 відсотків, зростання цін на енергоносії на 27 відсотків та зростання розмірів соціальних виплат. В той же час видатки на 2012 рік, що доводяться більшості місцевим бюджетам , є навіть меншими від потреби на заробітну плату та енергоносії.
На 20,8 млн. грн. зменшився загальний обсяг трансфертів з державного бюджету; на 489,3 тис грн, або на 3 відсотка, зменшується обсяг власних доходів обласного бюджету; на 33,8 млн. грн., або на 24,9 млн. грн. зменшується обсяг спеціального фонду обласного бюджету за рахунок скасування податку на власників транспортних засобів, який зараховувався до обласного бюджету, та власних доходів бюджетних установ.
У наступному році Львівська область отримує удвічі менше коштів додаткової дотації з державного бюджету на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів. Не передбачаються і деякі субвенції з державного бюджету інвестиційного характеру: на соціально-економічний розвиток на реалізацію пріоритетів розвитку регіонів, на заробітну плату працівникам бюджетної сфери та поліпшення умов праці медичних працівників та інші субвенції.
На тлі широко розрекламованого вищим державним керівництвом державного бюджету на 2012 рік як бюджету розвитку, обсяг бюджету розвитку обласного бюджету у порівнянні з минулим роком суттєво зменшено. У державному бюджеті не передбачено коштів на виконання угоди щодо регіонального розвитку Львівської області між Кабінетом Міністрів України та Львівською обласною радою. Не закладено вирішення першочергових для області питань капітального характеру, зокрема, фінансування рекультивації Грибовицького сміттєзвалища та будівництва сміттєпереробного заводу.
Окрім того, непроведення органами Державної казначейської служби України наприкінці 2011 року платежів по місцевих бюджетах призвело до зростання соціальної напруги серед працівників закладів, що фінансуються за рахунок бюджету, та не дало змоги належним чином забезпечити діяльність бюджетних установ в частині придбання медикаментів для установ охорони здоров'я, виплати стипендій учням професійно-технічних закладів, які фінансуються з обласного бюджету, дезінфікуючих засобів, інших предметів та матеріалів для шкіл, дошкільних та інтернатних закладів, капітальних видатків і видатків за рахунок екологічного фонду.
Львівська обласна рада констатує, що даний бюджет є бюджетом виживання і вимагає негайного перегляду державного бюджету на 2012 рік з метою якнайповнішого врахування у ньому інтересів і нагальних потреб Львівської області та збільшення видатків на соціально-економічний розвиток територій.
Підтримана на пленарному засіданні ХII позачергової сесії VI демократичного скликання Новороздільської міської ради 12 січня 2012 року
Павло ПЕТРАШ, секретар ради